torstai 3. syyskuuta 2015

Neljä vuotta sitten

Neljä vuotta sitten aloitin opiskelut yliopistossa. Ajattelin, että kyllä  sen neljän - viiden  vuoden aikana jo onnistuu hoidoilla tulemaan raskaaksi.

Noh. Nyt neljä vuotta myöhemmin kolmen inseminaation ja kahden koeputkihedelmöityshoidon jälkeen ainoa mitä olen saavuttanut, niin kohta uuden tutkinnon. Eli olen tasan samassa pisteessä kuin vuonna 2011. Neljä vuotta on ollut mukavaa aikaa. Töiden ohella opiskelu, ei ole jättänyt paljoa vapaa-aikaa eikä aikaa ajatella lapsettomuutta. Etenkin, kun olen paljon ajatteleva ihminen.

Koulu loppuu ja illat vapautuvat ajattelulle. Minua pelottaa.

Kaiken raadannan jälkeen, olisin vain halunnut onnistua saamaan lapsen. Tuo tuleva maisterin tutkinto ei siinä paljoa lohduta. En ole onnellinen valmistumisesta. Olen kauhuissani.

Elämä jatkuu, mihin se jäi. Ja se mihin se jäi, ei minusta ollut kaunis paikka olla.

Yritän ajatella, että nyt minulla on kohta enempi aikaa alkaa etsimään kauneutta elämästä ja maailmasta. Minulle kauneus näyttäytyy parhaiten aamuissa. Aamut ovat uuden alkuja. Joka päivä sinulle tarjotaan mahdollisuus katsoa elämää uusin silmin. Mutta jos illalla itketyt kyyneleet turvottavat silmäsi umpeen, niin ensimmäisenä aamulla sinua tervehtii peilistä turvonnut särkikala. Revi siinä sitten iloa aamukasteesta. 

10 kommenttia:

  1. Upeaa, että opinnot alkaa olla pulkassa! Oot super!

    Kauniita aamuja ja mukavaa viikonloppua! Toivottavasti särkikala pysyy poissa edes muutaman päivän.

    VastaaPoista
  2. Onnittelut opintojen loppuun saattamisesta! Toi on muuten aika jännä fiilis ku tajuaa ettei niiden opintojen aikana tullutkaan raskaaksi, niinku mäkin oletin kolme vuotta sitten... mulla oli pikkunen kriisi(ja kaamee kiukuttelu) asiasta muutama päivä sitten. Ei ne aamut aina ole kauniita, mutta jokainen aamu on uusi mahdollisuus parempaa...jos ei muuten niin kylmät lusikat silmille niin turvotus laskee, eläkä kato peiliin...se on kurja kapine :D

    VastaaPoista
  3. Mäki aloitin opiskelun, kun ei tässä äidin hommia pääse tekemään. Saa nähdä miten pitkälle sitä joutuu itsensä lukemaan. Voimia iltoihin ja nauti aamuista!

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Mäki aloitin opiskelun, kun ei tässä äidin hommia pääse tekemään. Saa nähdä miten pitkälle sitä joutuu itsensä lukemaan. Voimia iltoihin ja nauti aamuista!

    VastaaPoista
  6. Jonkun takia puhelin jättää kommentin monta kertaa. Anteeksi!

    VastaaPoista